Undara

22 december 2009 - Undara, Australië

Richting Outback vandaag! Maar alvorens we daar geraken, moeten we eerst onze auto gaan ophalen: een lelijke Mitsubishi Outlander. Bon, al wil ik hier liever niet in gezien worden, toch kruip ik achter het stuur (dat rechts staat, evenals de pinker wat vaak voor hilariteit zorgt want links staat de ruitenwisser en dat vergeet ik soms eens..). Wonderwel lukt het vlot om links te rijden, het vergt gewoon een kleine klik in je hoofd. Next stop: Undara! Na zo’n 5 uur rijden arriveren we in the middle of nowhere waar we meteen op Wildlife Safari mogen aka kangaroo spotting! De vooravond sluiten we af op een heuvel van waar we de zon zien ondergaan, met een glaasje bubbels en wat hapjes binnen handbereik. Eenmaal donker trekken we naar Barkers Cave waar zich 250.000 vleermuizen schuilhouden overdag om dan ‘s nachts hun vleugels te strekken en de grot uit te vliegen, en net op deze moment komen wij een kijkje nemen. We staan aan de ingang van de grot en zijn plots omringd door honderden... nee, duizenden vleermuizen die hun beste sonar bovenhalen om niet in onze mond te vliegen. Een enkele vleermuis slaagt er echter niet in om de op de loer liggende slangen te ontwijken en verdwijnt dan ook zeker maar gestaag in de bek van het serpent. FENOMENAAL! Terug naar het tentenkamp.. jawel, we slapen in een tent.... één met de natuur, of toch met de muggen!