Arriving in Sydney...

10 september 2009 - Sydney, Australië

‘s Morgensvroeg aangekomen in Sydney. Dankzij Qantas was het landen een heel nieuwe ervaring; op de staart van het vliegtuig staat er een webcam zodat iedereen op zijn tv’tje gans de vlucht kon checken hoe het er buiten uitzag (zwart, want het was nacht). Vlak voor de landing zie je het vliegtuig op land afstevenen, dan weer wegdraaien richting de oceaan om vervolgens in de juiste richting weer om te keren naar de landigsbaan. Chance dat ik wist dat dat ging gebeuren, ik zou me anders toch wel zorgen maken: eerst is er land en dan ineens steven je weer af op de oceaan! Ik moet wel toegeven dat vliegen minder stresserend is als Marjolein niet op hetzelfde vliegtuig zit... “En wa als we dan crashen?”, “Oei, t begint, voeldet schudden?” ... :-) De vlucht was redelijk aangenaam, alleen kreeg ik last van braakneigingen bij het smaken van de tandpasta die ze uitdeelden.. :-) En een paar afleveringen van Family Guy en The Hangover, goeie film!

 

Vanuit Sydney Airport is het maar een paar haltes met de metro (die ze hier voor het gemak ook de “train” noemen). Dan nog een kwartiertje sleuren met de valiezen richting de hostel. Daar aangekomen moet ik er blijkbaar zo slecht uitgezien hebben (Nick-tranen en slaaptekort zullen hun sporen nagelaten hebben) dat de manager me ipv in een al gevulde kamer in een lege kamer van 4 gestoken heeft; aaaah, the peace and quiet! :-)

 

Nick achterlaten was nòg pijnlijker dan gedacht dus heel veel zin om iets leuks te doen had ik niet echt. De dag voornamelijk doorgebracht met online prutsen, praktische dingen opzoeken en ‘s avonds al eens gaan kijken naar 2 gedeelde apartementen. Het eerste was klein en in de living sliepen er twee jongens en ‘mijn’ kamer moest gedeeld worden met nog 2 meisjes. Allemaal Thai! Het was er een mesthoop, stonk er naar iets met rijst, ik verstond niet wat ze zeiden, .. Het volgende was nog erger: een klein appartement met twee slaapkamers: eentje voor 4 personen, eentje voor 5. Again, Aziaten, dus opnieuw bizarre rijstgeur, vuil, gebroken Engels, ... Affreux! Al die anderen binnen die prijsklasse en in die buurt zouden even erg zijn, dus heb ik besloten mijn budget wat omhoog te duwen. Diezelfde avond nog een grappige ad’je gevonden op Gumtree (een soort Kapazaa), een smsje gestuurd en zaterdagochtend mocht ik een kijkje gaan nemen. 

Foto’s

4 Reacties

  1. Flo:
    14 september 2009
    Wat een leuk idee voor mensen met vliegangst :)
    Ik kan niet wachten om (alleen) op het vliegtuig te stappen, happy joy...
  2. Nick:
    14 september 2009
    Hey Leafy,

    Van die webcam in de staart van Qantas wist ik nog niet. Cool.

    Kus
  3. gloBtrotter!:
    15 september 2009
    och jong, ne mens wilt dan een beetje de animatie verzorgen tijdens de vlucht! weer nie goe! hopelijk is lien de baere meer fan ;)
  4. Doreen:
    16 september 2009
    Poor poor Lien... :-) hahahaha!